نتایج جستجو برای عبارت :

شیخ کلینی اضبط علماء حدیث

تقویت حافظه
- حلال خوری
- آیة الکرسی و قرآن حفظ کردن
- رو به قبله غذا خودن و نشستن
- خوردن گوشت خوب
- دیدار علماء و بزرگان و مؤمنین 
- شیرینی خوردن مثل خرما
- عدس خوردن
- دائم الوضوء بودن حتی موقع خوابیدن
- اطاعت والدین
- شنیدن احادیث و کلام اهلبیت(ع) و عمل به آنها
- شنیدن کلام علماء و عمل به آنها
- خوردن عسل مخصوصاً صبح یک قاشق ناشتا باشه بهتره
- ...
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
لزوم استفاده از نعمت علماء ربّانی
آیةالله حاج شیخ محمّدتقی بهجت رضوان الله علیه
حالِ ما تقریباً حالِ کسانی است که در زمان و نزد انبیاء علیهم السلام بودند و از آنها استفاده نمی کردند؛
زیرا ما هم در کنار نمایندگان آنها یعنی علماء هستیم و می توانیم به نزد آنان برویم و استفاده کنیم؛ ولی نمی رویم و استفاده نمی کنیم.
«در محضر آیةالله بهجت» ج ۳ ص ۴۲
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3
الخیر ز وضده الشر

4


5


6


7


8


9


10
بمناسبت روز بزرگداشت شیخ کلینی 
محمد بن یعقوب کُلینی معروف به ثقةالاسلام کلینی (درگذشت ۳۲۹ق)، از محدثان بزرگ شیعه و مؤلف کتاب کافی، از معتبرترین مجموعه‌های روایی شیعه و از کتب اربعه به حساب می‌آید. او در زمان غیبت صغرای امام مهدی(عج) می‌زیست و با برخی از محدثان که بدون واسطه از امام عسکری(ع) یا امام هادی(ع) حدیث شنیده‌ بودند ملاقات کرده است. گفته‌ شده کلینی در نقل حدیث دقت بسیاری داشته است. ابن قولویه، محمد بن علی ماجیلویه قمی، احمد بن محمد
دانلود رایگان مجموعه ارزشمند نور مجرد
 
توضیحات: کتاب شریف نور مجرد در سه جلد چاپ شده است و یک دانشنامه کامل برای سبک زندگی اسلامی را بیان کرده است.
 
این کتاب که به توصیه جمعی از علماء از جمله حضرت آیت الله خامنه ای نوشته شده است یادنامه کاملی از عارف کامل حضرت علامه آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی میباشد.
نویسنده این کتاب فرزند ارشد و وصی علامه میباشند.
 
* جهت دانلود کتاب ها به ادامه مطلب مراجعه کنید :

 
ادامه مطلب
تمام علماء اتفاق دارند بر اینکه حج سه نوع دارد: حج تمتع ، حج قران و حج افراد.[25]
حج تمتع
تمام علماء بر این هم اتفاق دارند که تمتع در ماه های حج انجام دهد و اول عمره و بعد حج را.
این وظیفه کسانی هستند که از شهر مکه 16 فرسنگ دور باشند و در موسم حج به میقات بیایند و نیّت عمره احرام می بندند و چون به وارد شوند فقط اعمال عمره را انجام می دهند آنگاه از احرام خارج می شود تا روز هشتم ذی الحجه که دوباره از مکه برای حج احرام می بندد و از آنجا به عرفات و مشعر و م
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:اِن اکرم العباد الی الله بعد الانبیاء العلماء ثم حملة القرآن یخرجون من الدنیا کما یخرج الانبیاء و یحشرون من قبورهم مع الانبیاء ... .همانا گرامی ترین مردم در نزد پروردگار بعد از پیامبران، علماء و سپس حاملان قرآن هستند، آنها خارج می شوند از دنیا همان گونه که انبیاء خارج می شوند و برانگیخته می شوند از قبور همراه انبیاء و می گذرند از صراط با انبیاء و می گیرند ثواب و پاداش انبیاء را پس چه خوب پاداشی است برا
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
ثواب کسی که بگوید لا اله الا الله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- حَدَّثَنَا أَبِی رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ اَلْكُوفِیِّ وَ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ كُلُّهُمْ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ یُوسُفَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ عَمْرٍو عَنْ مُهَاجِرِ بْنِ اَلْحُسَیْنِ عَنْ زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ عَنِ اَلنَّبِیِّ ص قَالَ : مَنْ قَالَ‌ لاَ إِلَ
در کلام علماء اعلام و سلّاک الى اللّه الهادى دارد که اعلى و اکرم اوراد مر راهرو را کلمه طاهر و مطهّر لا اله الا اللّه و درود مروّح و معطّر اللهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد آمد.
 
 
نامه‏ ها برنامه‏ ها، علامه حسن زاده آملی ص: 20
اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِیحَ ابْنَ مَرْیَمَ ... (31) توبه-(آنها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایى در برابر خدا قرار دادند و مسیح فرزند مریم را...اونقدر علماء و دانشمندان و پدران روحانی، خودشون رو بزرگ کردند که به مردم قبولاندند میتونن در کنار خدا دستور و حکم شرعی بدن و مردم ساده از فکر گرفته شده هم ازشون میپذیرفتند...من تحلیلم اینه عیسی رو هم اگه در حد خدایی بالا بردند یه جهتش همینه ک
شهادت سه‌گانه از ابتدای آفرینش
شیخ صدوق و ثقة الاسلام کلینی رحمهما الله روایت کرده‌اند:
٤- حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه، قال: حدثنا محمد بن یحیى العطار، قال: حدثنی سهل بن زیاد، عن محمد بن الولید، قال: سمعت یونس ابن یعقوب یقول عن سنان بن طریف، عن أبی عبد الله الصادق علیه السلام، قال: قال: إنا أول أهل بیت نوه الله بأسمائنا، أنه لما خلق الله السماوات والارض أمر منادیا فنادى: أشهد أن لا إله إلا الله، ثلاثا، أشهد أن محمدا رسول الله، ثلا
 
 
گزارشات
اسلامی تاریخ سے آگاہ ہر انسان جانتا ہے کہ اسلام ظہور کے دن سے ہی اپنے دشمنوں کے مزموم عزائم اور ناپاک اہداف کا نشانہ بنا رہا ہے اور آج کے اس مادی ترقی کے دور میں تو اسلام کے خلاف  اسلام دشمنوں کی دشمنی میں بے تحاشہ اضافہ ہوا ہے ۔وہ تمام جوانب سے اسلام اور مسلمانوں  کو ناتواں اور کمزور کرنے پر کمر بستہ ہیں ۔انہوں نے پوری تحقیق کرنےکے بعد  یہ نتیجہ نکالا کہ مسلمان فرقوں اور مختلف مذاہب سے تعلق رکھنے والوں میں سے ایک خاص گروہ (شیعہ)ہی
 حدیث منزلت و محل صدور آن
 

یکی از موارد صدور حدیث منزلت در حجة الوداع بود
 
حدیث منزلت در مناسبت های گوناگون از رسول‌الله( صلی الله علیه و آله) شنیده شده که مهمترین آنها در ستیزه تبوک است.
بررسی حدیث منزلت
«حدیث منزلت»، از احادیث معروف نبوى و مورد قبولِ علماء تشیع و سنی میباشد .حدیث منزلت به معرفى جایگاه و منزلت امام على (ع) ، نسبت وى با نبى مکرم دین اسلام و برترى جایگاه آن حضرت بر دیگر صحابه پرداخته و از نظر علماء شیعى از احادیث متواتر و از ج
توبه ‎ سر دسته ‎ راهزنان
یکی از علماء از کربلا و نجف برمی گشت ولی در راه برگشت در اطراف کرمانشاه و همدان گرفتار دزدان شده و هر چه او و رفقایش داشتند، همه را سارقین غارت نمودند.
آن عالم می گوید: «من کتابی داشتم که سالها با زحمت و مشقّت زیادی آن را نوشته بودم و چون خیلی مورد علاقه ام بود در سفر و حضر با من همراه بود، اتفاقاً کتاب یاد شده نیز به سرقت رفت، به ناچار به یکی از سارقین گفتم من کتابی در میان اموالم داشتم که شما آن را به غارت برده اید و ا
 
روزی که به دلیل عدم رؤیت هلال ماه رمضان، معلوم نیست آخر شعبان است یا اول ماه رمضان، یوم‌الشک نامیده می‌شود.
به فتوای علماء، روزه گرفتن در این روز واجب نیست، اما شخص می‌تواند با نیت روزه مستحبی یا با نیت روزه قضا، در این روز روزه بگیرد. (البته نمی‌تواند به نیت روزه ماه رمضان روزه بگیرد.)
توصیه امام صادق در مورد روزه گرفتن در این روز را ملاحظه فرمایید:
 
...عَنِ الْکَاهِلِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الْیَوْمِ الَّذِی یُش
امام یحیی بن شرف، معروف به النَوَوِی رَحِمَهُ الله، هم عصر سلطانْ "الظاهر بیبرِس" بود، کسی که با تاتارها جنگید و آنها را از بسیاری از سرزمینهای مسلمانان بیرون راند.
(به علت شرایط جنگی) سلطان بیبرس تصمیم گرفته بود که باغ و بستانهای منطقەی غوطەی دمشق را به بهانەی نیاز دولت بە ثروت و امکانات مالی در نبرد با تاتارها تصرف کند، و بهانەی دیگری کە برای این کار داشت این بود کە صاحبان این باغ و بستانها نمیتوانند مالکیت خود را بر این املاک اثبات کنند، و
بسم الله الرحمن الرحیم
؛انالله واناالیه راجعون؛
با تسلیت وتعزیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصرعلیه آلاف الثناء  ونائب برحقشان حضرت امام خامنه ای دام ظله العالی وأمت شهیدپرورایران بمناسبت رحلت فقیه عالیقدرورئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله شاهرودی..به همین مناسبت مجلس ترحیمی ازطرف امام جمعه محترم اروندکنارحجه الاسلام والمسلمین محمدی پور جهت تجلیل ازمقام شامخ مرجعیت وفقاهت وگرامیداشت زنده یادمرحوم حضرت آیت الله شاهرودی امروزسه شنبه
نحوه صحیح نهی از منکر
شیخ حر عاملی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 [ ٢١١٥٥ ] ٤- وعن محمد بن یحیى ، عن أحمد بن محمد ، عن محمد بن سنان ، عن محفوظ الاسكاف ، عن أبی عبدالله فی حدیث ـ انه أنكر على رجل أمرا فلم یقبل منه فطأطأ رأسه ومضى.
امام صادق علیه السلام شخصی را نهی از منکر کرد آن شخص سخن امام علیه السلام را نپذیرفت امام علیه اسلام سرش را تکان داد و رفت.
وسائل الشیعة، تالیف شیخ حر عاملی، جلد ۱۶، صفحه ۱۲۸، چاپ موسسه آل البیت علیهم السلام لاحیاء الترا
از سال های اولیه حفر چاه نفت ایران، چشم طمع بیگانگان به دنبال استثمار منابع زیرزمینی کشور بوده و آنان در هر فرصتی به گرفتن امتیازهای گوناگون نفتی اقدام می کردند. پس از لغو امتیاز نفتی دارسی بین ایران و انگلستان، قرارداد الحاقی گس - گلشاییان به منظور کشف و استخراج نفت توسط شرکت های نفتی انگلیسی منعقد گردید. این قرارداد را جهت تصویب به مجلس بردند که با مخالفت عده ای از نمایندگان مجلس و علماء به ویژه آیت اللَّه کاشانی و مردم روبرو شد. پافشاری ه
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتاب: عنوان المجد فی تاریخ نجد
[جلد اول از صفحه ۳۳ تا ۴۷]
نویسنده: شیخ عثمان بن عبد الله بن بشر نجدی الحنبلی
تحقیق و تعلیق: عبد الرحمن بن عبد اللطیف بن عبد الله آل شیخ
ناشر: مطبوعات دارة الملک عبد العزیز، چاپ چهارم1982میلادی
تدوین: سیدلیاقتعلی کاظمی
 
تعلیم و تربیت شیخ محمد بن عبد الوهاب: عبد الوهاب در شهر عیینه پیش پدرش عبد الله بن سلیمان قاضی در زمان عبد الله ابن محمد بن حمد بن عبد الله بن معمر بزرگ
قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: یَأتی عُلَماءُ شیعَتِنَاالْقَوّامُونَ لِضُعَفاءِ مُحِبّینا وَ أهْلِ وِلایَتِنا یَوْمَ الْقِیامَهِ، وَالاْنْوارُ تَسْطَعُ مِنْ تیجانِهِمْ عَلی رَأسِ کُلِّ واحِد مِنْهُمْ تاجُ بَهاء، قَدِ انْبَثَّتْ تِلْکَ الاْنْوارُ فی عَرَصاتِ الْقِیامَهِ وَ دُورِها مَسیرَهَ ثَلاثِمِائَهِ ألْفِ سَنَه.«تفسیر الإمام العسکری – علیه السلام -، ص. ۳۴۵، ح. ۲۲۶»امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: آ
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
بسم الله الرحمن الرحیم
◾️ انا لله وانا الیه راجعون ◼️
◾️روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر جهان حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) به ملکوت اعلا پیوست
 ◾️این مصیبت و ضایعه عظیم را به پیشگاه امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شیعیان جهان، عموم ملت شریف افغانستان، علماء اعلام، مراجع عظام تقلید، حوزات علمیه، دانشجویان و تمام مهاجرین افغانستانی در سراسر جهان تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.
متن کتاب صفحه 10

[قاعده کلی: بیع امر معنوی است]ثمّ الظّاهر انّ لفظ البیع لیس له حقیقة شرعیّة و لا متشرّعة بل هو باق على معناه العرفى کما سنوضحه ان شاء اللّه تعالى.
[بیان سه تعریف مختلف بیع از علماء] إلّا أنّ الفقهاء رضوان اللّه علیهم قد اختلفوا فی تعریفه.
[تعریف گروه اول] ففی المبسوط و التّذکرة و غیرهما: انتقال عین من شخص إلى غیره بعوض مقدّر على وجه التّراضی.
[سخن شیخ انصاری درباره این تعریف] و حیث إنّ فی هذا التّعریف مسامحة واضحة.
 
[تعریف گروه د
بسم الله الرحمن الرحیم
◾️ انا لله وانا الیه راجعون ◼️
◾️روح بلند و ملکوتی مرجع عالیقدر جهان حضرت آیت الله العظمی محقق کابلی (ره) به ملکوت اعلا پیوست
 ◾️این مصیبت و ضایعه عظیم را به پیشگاه امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شیعیان جهان، عموم ملت شریف افغانستان، علماء اعلام، مراجع عظام تقلید، حوزات علمیه، دانشجویان و تمام مهاجرین افغانستانی در سراسر جهان تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.
یہودیوں کے ذریعے بہائیوں کی ترقیخیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: استعماری اور سامراجی طاقتیں اٹھارہویں اور انیسویں صدی کی تبدیلیوں کے بعد براہ راست دنیا پر اثرانداز ہونے میں ناکام ہو رہی تھیں۔ اس وجہ سے بوڑھے سامراج یعنی برطانیہ کو مسلمانوں میں اپنا اثر و رسوخ بڑھانے اور ان کے قومی اور مذہبی سرمائے کو لوٹنے کے لیے سوائے مسلمانوں کے درمیان پھوٹ اور اختلاف ڈالنے کے کوئی اور چارہ نہ سوجا۔ لہذا، شیعوں کے درمیان بہائیت اور اہل سنت کے درمیان وہابیت
|یادداشت تحلیلی|
منبع : ایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR
زندگی امام سجاد (علیه‌السّلام) یکی از مهم‌ترین نقطه‌های عطف در تاریخ اسلام است. دورانی که به واقع یک پیچ تاریخی بزرگی به شمار می‌رفت. شناخت این دوران و آثار این امام عزیز یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان است. یکی از آثار امام سجاد (علیه‌السّلام) در این دوران، صحیفه مبارکه سجادیه است. تمام علما و بزرگان اسلامی به ویژه حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به انس با این کتاب مهم ت
ادارہ
مصباح الہدیٰ کے اغراض و مقاصد
بیشک دین کا احیاء اور اس کی نشرو اشاعت
شریعت اسلامی کے ان اولین مقاصد اور عظیم اہداف میں سے ہے جس کے لیے انبیاء ؑ و
رسل اور اولیاء حق کا ایک طویل سلسلہ جاری رہا اور حتمی مرتبت حضرت محمد ﷺکی رحلت
کے بعد ان کے بارہویں جانشین کی غیبت کبریٰ کے دوران یہ ذمہ داری علماء دین کو
سونپی گئی جنہوں نے اپنے ادوار میں اسے بطریق احسن انجام دیا۔
اور اسی ذمہ داری کا احساس کرتے ہوئے چند
علماء کی سرپرستی میں ایک مئوسسہ خیریہ کا
در شب میلاد نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق علیهماالسلام، دولت بی تدبیر و پر نا امیدی، عیدی ملت را با گرانی بنزین داد.
این اقدام که کج سلیقگی و یا حماقت است، اگر برای رویارویی با نظام ولایی و فشار به ملت جهت اعتراض نمودن است، محکوم به شکست است.
جریان افساد طلب نشان داد که در گستاخی و تکبر و تجبر و دروغگویی و ملت فریبی و  دشمن دوستی گوی سبقت را دشمنان نظام گرفته اند.
مبارزه با فساد گسترده در دولت کانون های فساد را به تحریک ملت با افزایش قیمت
ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام و دروغگویی مخالفین در کلام امام صادق علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲۹- الحسین بن محمد ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن إسحاق، عن بكر بن محمد الأزدی، عن إسحاق بن جعفر، عن أبیه علیه السلام قال: قیل له: إنهم یزعمون أن أبا طالب كان كافرا؟ فقال: كذبوا كیف یكون كافرا وهو یقول: ألم تعلموا أنا وجدنا محمدا * نبیا كموسى خط فی أول الكتب وفی حدیث آخر كیف یكون أبو طالب كافرا وهو یقول: لقد علمو
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
نه هر کس که قلم به دست گرفت می‌تواند از عمل تفسیر برآید. مفسّر باید اطّلاعات کامل عربى و قرآنى داشته باشد. عالم معروف زمخشرى می‌گوید: علماء و دانشمندان شرایطى براى تفسیر و مفسّر بیان کرده‌اند که هر کس آن‌ها را نداشته باشد، صلاحیّت تفسیر ندارد؛ آنان می‌گویند مفسّر باید در ۱۵ علم به طور کامل وارد باشد از این‌قرار:
۱- لغت
۲- نحو
۳- صرف
۴- اشتقاق
۵- معانى
۶- بیان
۷- بدیع
۸- قرائت
۹- اصول دین
۱۰- اصول فقه
۱۱- اسباب نزول و قصص
۱۲- ناسخ و منسوخ
۱۳- فقه
۱۴
؟! قاضی عبدالجبار معتزلی و شیخ مفید شیعه[مناظره عالمانه و مؤدبانه] ؟!
جادلهم بالتی هی أحسن

أنه بینما القاضی ذات یوم فی بغداد ومجلسه مملوء من علماء الفریقین إذ حضر الشیخ المفید قدس‌سره وجلس فی صف النعال،
آن زمانی که قاضی عبدالجبار معتزلی در بغداد حضور داشت و جلسه ای داشت که در آن علماء فراوانی شرکت کرده بودند از تمامی فرقه ها، که در آن جلسه شیخ مفید (قدس سره) حاضر شد و در کنار کفش ها آخر مجلس نشست،
ثم قال للقاضی : إن لی سؤالا فان أجزت بحضور ه
#برشی_از_یک_کتاب
#کلام_فرق_و_ادیان
تشیع از ابداعات فارس ها نمی باشد (آن ها پایه گذارش نبودند) مگر نزد دلقک های تاریخ. عرب ها در شیعه شدن سبقت داشتند و همان ها بودند که آن را وارد سرزمین فارس کردند و دلیل بر این مطلب آن است که اکثر علمای بزرگ اهل سنت در (علوم) تفسیر، حدیث، ادبیات و لغت فارس بودند. و ایران بر سنت اموی در دشنام [امام] علی علیه السلام و لعن کردن او در مساجد و بر بالای منبرها باقی ماند، بلکه [بالاتر] بعضی از شهرهای ایران مانند اصفهان در ز
اعتقادات مومن واقعی در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۷۱- حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ اَلْعَطَّارُ اَلنَّیْسَابُورِیُّ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَیْبَةَ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى اَلرِّضَا ع مَنْ أَقَرَّ بِتَوْحِیدِ اَللَّهِ وَ نَفَى اَلتَّشْبِیهَ عَنْهُ وَ نَزَّهَهُ عَمَّا لاَ یَلِیقُ ب
سرزمین
تشیع پر نحوسیت کا پھیلاو              !
  کئی سال سے تمام بے دین اقوام عالم   مل کر بلتستان کے معاشرے سے غیرت مندی اور
دینداری کو ختم کرنے کی کوششیں کرہی ہیں۔ دن رات محنت  کررہی ہیں کہ کسی نہ کسی طریقے سے بلتستان
میں لادینیت و فحاشیت عام ہوجائے۔ان مقاصد کی تکمیل کےلئے یہود ہنودسب مل کر مختلف
مقاصد کے بہانے سے  کام کررہےہیں۔ اس مہنگائی کے  دور میں
اتنی سخاوت سےہر چیز دیا جارہا ہے اس کی کوئی حد نہیں ہے۔ حتی ٰ کہ یہاں تک لوگوں سے
پوچھتے ہ
یکی از مباحث اخلاقی که آیت الله مشکینی در دوران دفاع مقدس در جمع رزمندگان پیرامون آن سخنرانی کرد، بحث« توبه» است که گزیده ای از این سخنرانی در پی می آید:   ... یکی از مطالبی که در کتاب های اخلاق و اخبار ذکر می شود مسأله توبه است؛ قرآن در آیات شریفه زیادی به مسأله توبه متعرّض شده است و مردم را به توبه دعوت کرده و انسان تائب را ستوده است ؛علماء در کتب فقهی شان توبه را یکی از واجبات شمرده اند. کسی که توبه نکند هر آن و هر ساعت برای او گناه نوشته می شود.
چند نمونه از پند های امام سجاد:
1- خنده بی جا نمونه نقصان در خرد و عقل است
 
2- بزرگان خود را احترام کنید تا مورد احترام کوچک ها قرار گیرید
 
3- بر حذر باش از دوستی و همراهی با فاسق چون که او به یک لقمه نان و چه با کمتر از آن تو را بفروشد
 
4- نظر کردن مومن به صورت برادر مومنش از روی علاقه و محبت عبادت است
 
5- حب و شرافتی برای کسی نیست مگر به وسیله تواضع و فروتنی
 
6- مواظب باش از دوستی و هم صحبتی با کسی که قاطع صله رحم می باشد چون در کتاب خدا ملعون گشته اس
سلام دوستان
طرح شبهه: یکی از مسائل مورد قبول بیشتر علماء، محدثان، مورخان و اندیشمندان فریقین، این است که حضرت خدیجه سلام الله علیها نخستین فرد از میان زنان و امیرمؤمنان علیه السلام نخستین فرد از میان مردان به رسول خدا صلی الله علیه وآله ایمان آورده اند و در این باره روایات صحیح در منابع اسلامی وجود دارد . اما بنیانگذار وهابیت، ابن تیمیه حرانی با این که به این مطلب اعتراف دارد، در پی شبهه افکنی خود تصریح می‌کند که امیرمؤمنان علیه السلام هنگ
خواندن نماز قبل از افطار یا بعد از آن ؟ 


 
خواندن نماز قبل از باز کردن روزه یا بعد از آن

 
در ماه پر
برکت رمضان، هنگام افطار و باز کردن روزه، آن هم روزه‌ای که به امر
پروردگار می‌گیریم از زیباترین لحظات محسوب می‌شود، در این ماه هر لحظه
انسان در آغوش پر لطف و رحمت خداوند است. اما سوالی که ممکن است برایمان
پیش بیاید این است که: آیا تفاوتی دارد نمازمان را بعد از باز کردن روزه
بخوانیم یا قبل از آن؟
آیا خواندن نماز قبل و بعد از افطار
Aslam u Alaikum
Misbah ul Huda an educational charity institute is committed in imparting education to orphan children with the help of charity provided by rich people. 
Due to meagre contribution by people, the institute is passing through extreme financial crunch.
You all are requested for assistance in this respect in order to extend poor children with better religiuos education.
*Small Madrisa expenditure : 6000/month*
*Large Madrisa expenditure : 10000/month*
سالانہ جشن میں دنیا کے گوش و کنار سے تشریف لائے ہوئے علماء کرام اور ملک کے دیگر مدارس، سکول، کالج اور یونیورسٹیوں میں زیر تعلیم طلاب نے بھی بھرپور شرکت کی ۔


سیمینار کے اختتام پر مدیر
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ
فضائل روز نوروز در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ الاسلام علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
 بدان که میان علما در تعیین روز نوروز اختلاف بسیار هست، بعضی گفته‌اند: دهم ایار است از ماه‌های رومی. و بعضی گفته.اند: نهم شباط است و مشهور آن است که اول انتقال شمس است به برج حمل، چنان چه در این ازمنه معمول است و این مطلب را در کتاب بحار الانوار بسط عظیمی داده‌ام و این رساله گنجایش ذکر آن‌ها را ندارد و به گمان فقیر، همین نوروز که در این ازمنه مشهو
مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیه السلام
 
آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره می‌نویسد:
 
✍ وقال القاضی فی المجالس نقلا عن مصابیح القلوب قال: بینما القاضی عبد الجبار ذات یوم فی مجلسه فی بغداد ومجلسه مملو من علماء الفریقین، إذ حضر الشیخ وجلس فی صف النعال، ثم قال للقاضی: إن لی سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضی: سل. فقال: ما تقول فی هذا الخبر الذی ترویه طائفة من الشی
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: فرقہ بہائیت کی داستان در حقیقت ’فرقہ بابیہ‘ سے جڑتی ہے۔ فرقہ بابیہ کا آغاز ’سید علی محمد شیرازی‘  سے ہوتا ہے جو ’’باب‘‘ کے نام سے معروف ہوئے۔ یہ شخص پندرہ سال کی عمر میں اپنے ماموں کے ہمراہ ایران کے شہر بوشہر میں تجارت کی غرض سے گیا اور وہاں تجارت کے ساتھ ساتھ اس نے ریاضت کر کے کچھ شعبدہ بازی بھی سیکھ لی۔ بعد از آں بوشہر میں واقع ایک یہودی کمپنی ’’ساسون‘‘ میں نوکری اختیار کی اور اپنی غیرمعمولی صلاحیت کی وجہ
بہت ساری وجوہات ہیں جن کی بنا پر صہیونی ریاست اپنے زوال سے خوفزدہ ہے، ان وجوہات میں سے ایک وجہ یہ ہے کہ صہیونیوں نے شیطان کے دل میں بسیرا ڈالا ہے۔ یعنی اس غاصب اور طفل کش ریاست کی جڑیں شیطان کے وجود سے پھوٹتی ہیں اسی وجہ سے یہ شیطانی ریاست قائم و دائم نہیں رہ سکتی اور ہمیشہ ایک خدائی طاقت اس کے مقابلے میں موجود ہے۔خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ کے مطابق، نابودی کا خوف، ایک اہم چیلنج ہے جو ہمیشہ یہودی قوم اور صہیونی ریاست کو دھمکا رہا ہے۔ موجودہ دو
خراسان جنوبی سرزمین طلای سرخ
استان خراسان جنوبی (سومین استان پهناور ایران با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومترمربع و با شرایط اقلیمی متنوع در شرق کشور واقع شده است. این استان با مرکزیت بیرجند، از شمال به استان خراسان رضوی و از شرق به طول ۳۳۱ کیلومتر دارای مرز مشترک با کشور افغانستان بوده و از غرب به استانهای یزد، اصفهان و سمنان و از جنوب به استان های کرمان و سیستان و بلوچستان محدود می گردد. خراسان جنوبی بر اساس تقسیمات کشوری، در سال ۱۳۸۳ با مصوبه هیات د
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ کے مطابق، نابودی کا خوف، ایک اہم چیلنج ہے جو ہمیشہ یہودی قوم اور صہیونی ریاست کو دھمکا رہا ہے۔ موجودہ دور میں سرزمین فلسطین کو غصب اور ستر سال سے زیادہ عرصے سے اس میں جرائم کا ارتکاب، نیز پوری دنیا کے میڈیا پر قبضہ کرنے کے باوجود اس ریاست پر اپنی نابودی کے کالے بادل چھائے ہوئے ہیں۔اسی وجہ سے صہیونی ریاست کے حکام کے خصوصی جلسوں میں صرف اپنی بقا پر ہی غور و خوض کیا جاتا ہے۔ یہودی ایجنسی کے ڈائریکٹر بورڈ کے حالیہ جلسے
قبلاً گفتیم که بعد از آمیختن زبان‌هاى دیگر به زبان عربى و از دست‌رفتن ملکات فطرى عرب، بحث از الفاظ‍‌ و لغت و اعراب و مانند آن داخل در کتاب‌هاى تفسیر و قسمتى از مباحث آن شد و قسمت دیگر بحث از ناسخ و منسوخ و اسباب نزول و مقاصد آیات و نحوه‌ی قرائت‌ها و بیان آن‌چه مربوط‍‌ به قصص و وقایع گذشته و آینده است و سند و مدرک در این قسمت از تفسیر سنّت نبوى و احادیث ائمه علیهم‌السلام می‌باشد، جز آیاتى که در مورد قصص و یا براى ارشاد افکار و به کارانداخ
آل کیا سلسله ای از حاکمان شیعه عمدتا زیدی مذهب بودند که در فاصله زمانی ۷۶۳ تا ۱۰۰۴ هجری قمری بر بخش های وسیعی از مناطق شمالی ایران (غرب مازندران و شرق گیلان کنونی) حکومت می کردند.سیدعلی کیا سر سلسه این خاندان که در فاصله سالهای۷۶۳ تا ۷۹۱ هجری قمری بر این مناطق حکومت می کرد، در پاسخ به حاکم مستکبر و قدرتمند زمانه خود تیمور ( ۷۱۵–۷۸۳ هجری قمری) که قصد حمله و تسخیر قلمروی آنان را داشت نامه ای نگاشته که نمونه ای از #مقاومت و #استکبار_ستیزی شیعیان و
محمد بن إسماعیل الأمیر الصنعانی، العالم الیمنیّ الذی انشد الشعر فی مدح ابن عبدالوهاب فی بدایة دعوته و رجع عنها حینما رأی منهجه فی تکفیر المخالف.وصفه الشوکانیّ فی البدر الطالع بـ«الإمام الکبیر المجتهد المطلق صاحب التصانیف».کتاب «الروضة الندیة، شرح التحفة العلویة» شرح لقصیدة أنشدها الأمیر الصنعانیّ فی مدح أمیرالمؤمنین الإمام علیّ علیه السلام وأورد فیه فضائل جمّة لمولانا حتّی أنکر نسبة الکتاب إلیه بعض أهل الحدیث حیث لم یطیقوا سماع فضائ
جلسه بیست و هفتم (شنبه، 98.09.02)                                 بسمه تعالی
و من جملة الآیات التی... ص287، س2
کلام در بررسی پنج آیه‌ای بود که برای حجیت خبر واحد مورد استناد قرار گرفته است. تا کنون دو آیه نبأ و نفر بررسی شد و مرحوم شیخ انصاری فرمودند نمی‌توان برای اثبات حجیت خبر واحد به این دو آیه استدلال نمود.
آیه سوم: آیه کتمان
متن آیه در سوره مبارکه بقره آیه 159 چنین است: إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَ الْهُد
✅ شاید زیاد شنیده باشیم که مثلا
امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان ۱۵ بار ختم قران می‌کردند و یا مثلا آیت‌الله
جوادی آملی در تمام سال هر روز یک جزء قرآن می‌خوانند و بخواهیم دیگران را تشویق
کنیم که شما نیز از این بزرگواران الگو بگیرید و حجم زیادی قرآن بخوانید و...
✅ در سال‌های اول طلبگی یکی از
اساتید با این فرض که ما برای آشنایی با نظام کلی اسلام باید زیاد قرآن بخوانیم و
با تذکر حجم قرآن خوانی حضرت امام و یا دیگر علماء توصیه می‌کردند قرآن را ب
به نام خدای مهدی (عج)


ماجرای نبش قبر حرم حضرت رقیه (ع) و بدن مجروحی که با لباس خودش دفن شده بود ...به نقل از آیت‌الله خراســانی: 150سال قبل در شام سیّد ابراهیم دمشقی که تنها 3دختر داشت ؛ یکی از دخترانش در خواب حضرت رقیّه (ع) را دید که فرمودند:(به پدرت بگو: به والی بگــوید: میان لـحد و جسـد من آب افتــاده، و بدن من در اذّیت است، بیاید قبر و لحد مرا تعمــیر کند)دختر به سیّد گفت،ولی سیّد از ترس اهل سنت,به خواب اعتنا ننمــود.شب2دختر دوم و شب3دختر سوم دیدو
#کتاب #الإفادة_بحدیث_النظر_إلی_علیّ_عبادةلمؤلّفه #عبدالعزیز_بن_الصدّیق_الغماری
هو کتاب -کما یشیر إلیه عنوانه- یعتنی بالحدیث #النبویّ: «النظر إلی #علیّ وفی بعض إلی وجه علیّ #عبادة». فالمصنّف بعد ذکر المقدّمة التی فضّل فیها #أمیر_المؤمنین علیه السلام علی جمیع #الصحابة بما فیهم #الخلفاء الثلاث الأُول، ذکر #الرواة لهذه #الروایة من الصحابة وأنّهم اثنی عشر: #عبداللّه بن #مسعود، ابن #عبّاس، #جابر، #ثوبان، #أبوبکر، #عثمان بن عفّان، #ابو_هریرة، معاذ بن
دهم رجب، میلاد امـام جـواد -علیه السلام- هستش.
امام جواد،"جوان ترین"امام بود بین ائمه؛ یعنی در هنگام شهادت، بیست و پنج سال داشت.
قبر ِمنوّر ِ ایشون، در شهر کاظمین و در جوار ِقبر ِ پدربزرگش، امام موسی کاظم قرارداره.
اهل بیت، امام موسی‌کاظم رو"باب الحَوایـج"و امام جواد رو"باب المُـــراد" لقب دادن.
علماء، برای"وسعت رزق و گشایش در امور مادی"-مانند: ازدواج، خریدخانه و .. - توسل به حضرت جواد رو توصیه کردن.
ازجمله توصیه‌های آیت الله سید عبدالکریم کش
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
بنده همیشه باید خودش رو در پیشگاه خداوند مقصر بدونه و این نکته رو آویزه گوشش بکنه که هر چه قدر هم خدا رو عبادت و اطاعت بکنه، بازهم از این جهت کوتاهی می‌کنه و نمیتونه تمام و کمال بندگی خدا رو بجا بیاره.
در روایت داریم:
عنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَی(علیه السلام) قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ یَا بُنَیَّ عَلَیْکَ بِالْجِدِّ لَا تُخْرِجَنَّ نـَفـْسـَکَ مـِنَ حـَدِّ التَّقـْصـِیرِ فِی عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَ
چنانچه سلامتی و زندگی پاکیزه و راحتِ بدن و دنیای انسان در گرو این است که به قوانین و دستوراتی که در بهداشت و درمان است عمل کند و سه راه بیشتر ندارد یا طبیب و عالم به این مقررات باشد یا از دستورات پزشک پیروی کند یا احتیاط نماید، سلامتی دین و روح و آخرت انسان نیز در گرو این است که از قوانین و مقررات دین و دستورات الهی پیروی کند پس یا باید عالم به قوانین الهی باشد یا اگر جاهل است از علماء پیروی کند یا راه احتیاط را در پیش گیرد. پس کسی که عالم نیست و
♦ مقام عالم
امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «عَالِمٌ یُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ خَیْرٌ مِنْ سَبْعِیْنَ اَلْفَ عَابِد(1)». عالمی که مردم از علم او بهره بگیرند از هفتاد هزار عابد بهتر است.
خداوند در قرآن می فرماید: «وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإنس إلا لِیَعبُدون(2)»؛ من جن و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند. (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند.)حتی در تشهد هم قبل از رسالت، عبودیت مطرح شده است: «أشهَدُ أنَّ مُحَمّدا عَبده وَ رَسولُه».
♦ مقام عالم
امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «عَالِمٌ یُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ خَیْرٌ مِنْ سَبْعِیْنَ اَلْفَ عَابِد[1]». عالمی که مردم از علم او بهره بگیرند از هفتاد هزار عابد بهتر است.
خداوند در قرآن می فرماید: «وَ ما خَلَقتُ الجِنَّ وَ الإنس إلا لِیَعبُدون[2]»؛ من جن و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند. (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند.)حتی در تشهد هم قبل از رسالت، عبودیت مطرح شده است: «أشهَدُ أنَّ مُحَمّدا عَبده وَ رَسولُه».
میدانی که در فضای مجازی و بوسیله شبکه‌های اجتماعی برای مردم فراهم است باعث شده تا همه بتوانند حرف بزنند، تحلیل کنند و نظراتشان را برای دیگران هم منتشر کنند و این یک اتفّاق مبارک و سازنده است هر چند که ممکن است در ابتدای کار به خاطر عدم تجربه مردم در برخورد با اینچنین سرویسی مشکلاتی ایجاد کند که کرده است و کاملاً طبیعی است.امّا مشکل از آنجا شروع می‌شود که عدّه‌ای بخواهند با تمایلات فرقه‌ای و با تحت تأثیر قرار گرفتن از مرادشان و بدون اینکه
آویزان شدن چهار تن از علمای ارشد اهل تسنن به قاطر امام رضا علیه السلام !!!
عجلونی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وفی مسند الفردوس لمادخل علی بن موسى الرضا نیسابور بغلة شهباء فخرج علماء البلد فی طلبه منهم یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع فتحلقوا بلجام دابة .
هنگامی كه امام رضا سوار بر قاطر وارد نیشابور وارد شد علما به استقبال خارج شدند و یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع به افسار قاطر امام رضا آویزان ش
صدرالدین
محمد ابن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا، در حدود سال 980 هجری قمری در شهر
شیراز به دنیا آمد. وی در سن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت و پس از
تکمیل تحصیلات فلسفی و عرفانی خود، برای تهذیب نفس و سیر و سلوک و نیز به سبب
مخالفت عده‏‌ای از علماء ظاهربین ناچار به ترک اصفهان شد و در قریه کهک در نزدیکی
قم اقامت کرد. برای یافتن خانه
ملاصدرا کافی است به انتهای بافت سنتی روستا برویم که در انتهای یکی از مسیرهای
هلالی شکل روستا به خانه
صدرالدین
محمد ابن ابراهیم قوام شیرازی معروف به ملاصدرا، در حدود سال 980 هجری قمری در شهر
شیراز به دنیا آمد. وی در سن 17 سالگی برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت و پس از
تکمیل تحصیلات فلسفی و عرفانی خود، برای تهذیب نفس و سیر و سلوک و نیز به سبب
مخالفت عده‏‌ای از علماء ظاهربین ناچار به ترک اصفهان شد و در قریه کهک در نزدیکی
قم اقامت کرد. برای یافتن خانه
ملاصدرا کافی است به انتهای بافت سنتی روستا برویم که در انتهای یکی از مسیرهای
هلالی شکل روستا به خانه
«درس طب در روایات»
استاد تبریزیان
96/09/03
بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: اصل وجود طب اسلامی
 
خداوند متعال را شاکریم که بنده را با علم طب اسلامی آشنا نمود تا سال های زیادی در حال کاوش در این علم باشم و با آن تحقیقات یک علم جدید به نام «علم طب اسلامی» تاسیس شود.
اگر در گذشته کتاب هایی در موضوع طب اسلامی بوده است، صرفا کتاب های روایی و حدیثی بوده است. کتاب های زیادی در مورد احادیث طبی مانند «طب النبی» از شیعیان و اهل سنت وجود دارد.
شاید هزار سال پیش ک
درس طب استاد تبریزیان
94/08/27
بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: مقدمه طب اسلامی
 
صحبت راجع به جایگاه طب اسلامی است. مردم زمانیکه ناچار بشوند سراغ طب اسلامی می‌آیند.
اولین انتخاب مردم طب شیمیایی است و بعد طب سنتی است و طب اسلامی به عنوان آخرین انتخاب است. چرا طب اسلامی آخرین انتخاب است؟ علل و اسباب خاص خودش را دارد.
 
عوامل محجور ماندن طب اسلامی
 
تبلیغات سوء
دشمنان توانستند طب اسلامی را با ترفند کنار بزنند و به جای آن داروهای شیمیایی را جایگزین کن
اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل تسنن به بیعت‌شکنی عمر بن خطاب و غصب خلافت توسط او
غزالی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نویسد:
واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: « من كنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى كل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحكیم ثم بعد
قاب میناکاری طرح بته جقه و ان یکاد از محصولات مذهبی میناکاری شده صنایع دستی اصفهان است. طرح زیبا و سنتی قاب بته جقه میناکاری آن را بین دیگر محصولات فروشگاه منحصر به فرد کرده. در طراحی و ساخت قاب بته جقه میناکاری وان یکاد از سری رنگ های مینایی شاد و جذاب بصورت استادانه استفاده شده که تضاد زیبایی با رنگ تیره قاب بوجود آورده. قاب مینا کاری ان یکاد ترمه می تواند هدیه ایی نفیس برای دوستان و اقوام شما باشد , با این کار حس آرامش ویژه ایی به آنها هدیه
قسم دوم: خیار حیوان
مرحوم شیخ ابتدا سه نکته را بیان می‌فرمایند و پس از آن در دو مرحله (احکام و مسقطات) مباحث خیار حیوان را بررسی می‌کنند.
نکته اول: اجماع در خیار حیوان
علماء شیعه اتفاق نظر دارند بر اینکه اگر حیوان (موجود زنده‌ای که نفس می‌کشد) مورد مبادله قرار گرفت تا سه روز حق فسخ این معامله وجود دارد.
نکته دوم: حیات حیوان مهم است.
بعید نیست بگوییم خیار حیوان در مواردی است که حیات حیوان هم فی الجمله مهم باشد در بیع آن لذا مانند ماهی غیر زینتی
گزارشات
اسلامی تاریخ سے آگاہ ہر انسان جانتا ہے کہ اسلام ظہور کے دن
سے ہی اپنے دشمنوں کے مزموم عزائم اور ناپاک اہداف کا نشانہ بنا رہا ہے اور آج کے
اس مادی ترقی کے دور میں تو اسلام کے خلاف  اسلام دشمنوں کی دشمنی میں بے تحاشہ اضافہ ہوا ہے ۔وہ تمام
جوانب سے اسلام اور مسلمانوں  کو ناتواں اور کمزور کرنے پر کمر بستہ ہیں ۔انہوں
نے پوری تحقیق کرنےکے بعد  یہ نتیجہ نکالا
کہ مسلمان فرقوں اور مختلف مذاہب سے تعلق رکھنے والوں میں سے ایک خاص گروہ (شیعہ)ہی
ہے ج
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
 از سخنان مولایمان امیرالمومنین علی علیه الاف السلام در نهج‌البلاغه ،در مذمّت علمایى که فتواى مخالف مى‏ دهند.
(1) مسئله ‏اى از احکام دین از یکى از علماء پرسیده میشود او به رأى خود راجع بآن فتوى مى ‏دهد، همان مسئله از قاضى دیگرى سؤال می شود فتواى او بر خلاف قاضى اوّلى است، آنگاه ایشان با حکمهاى خلاف یکدیگر نزد پیشوایى که آنها را قاضى قرار داده گرد مى ‏آیند (و از او تصدیق مى ‏خواهند)
 


مواقعدلیل المواقع الشیعیة على الانترنت، مقسمة لأبواب مختلفة. 
 
 
 


القرآنالبحث فی القرآن الکریم عند الشیعة والتفاسیر والمقالات والأنشطة
 
 
 


المهدیبحث فی المواقع المخصصة حول الإمام المهدی (عج)
 

علماءالمراجع العظام الأحیاء منهم والأموات، والعلماء الفضلاء فی الحوزة العلمیة


عقائدالمواقع المختصة ببیان وتوضیح عقیدة أهل البیت (ع) والرد على الشبهات
 

فتوىالبحث فی فتاوی المراجع العظام والرسائل العملیة والردود على الاستفتاءات


مرا
یکی
از مقاتل که
درباره قیام امام
حسین علیه‌السلام و
حادثه عاشورا نوشته
شته است، مقتل
«ابومخنف» است. هرچند این کتاب
در زمان فعلی
مفقود شده، ولی
تمام یا قسمت‌هایی
از این کتاب
در کتب کسانی
همچون طبری و
شیخ مفید که
به این کتاب
دسترسی داشتند نقل
شده است.

این
مقتل دارای امتیازاتی
است؛ ازجمله:

1. نویسنده این
کتاب از راویان
موثق شمرده شده
است. هرچند در تشیع
و تسنن این
شخصیت اختلاف‌نظر وجود
دارد، ولی مرحوم
نجاشی که از
رجالیون معروف است
ایشان را توث
^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 
^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.
[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ]
 
▪️ چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:
موضوعی تحت عنوان ذکر ایام هفته در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک (هجری شمسی) بر سر زبانها افتاد
^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 
^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.
[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ]
 
▪️ چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:
موضوعی تحت عنوان ذکر ایام هفته در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک (هجری شمسی) بر سر زبانها افتاد
دانلود پاورپوینت زندگی نامه پروین اعتصامی ادبیات پروین اعتصامی زندگی نامه پروین اعتصامی نخستین چاپ دیوان اشعار دوران بیماری و مرگ پروین




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
658 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
17

مقدمه
در جامعه ما با همه اهتمام و نظام فکری اسلام به تعلیم و تربیت عموم و لازم شمردن پرورش فکری و تقویت استعدادهای زن و مرد، باز برای جنس زن به علت نظام مرد سالاری امکان تحصیل و پرورش توانایی های ذوق کم بوده و روی همین اصل تع
✅ با یکی از علماء قدیمی در مورد روحیات چپ‌ها و مجاهدین خلق، صحبت می‌کردم، می‌گفت: «زمان قبل از انقلاب آن‌ها یک ویژگی مهم و مشترک داشتند که همین ویژگی‌ هم موجب شد بعد از انقلاب کم کم تغییر ایدئولوژی دادند و از اسلام دست‌کشیدند و جهت مبارزاتشان هم عوض شد.
آنها روحانیت را کلا قبول نداشتند و می‌گفتند از میان آخوندها ما فقط امام و آقای طالقانی را قبول داریم، در راه مبارزاتشان هیچ کاری با بقیه روحانیون نداشتند و خودشان را علامه می‌دانستند و
گوشه ای از زندگی نامه امام جعفرصادق(ع) از ولادت تا شهادت را در اینجا بخوانید.
 امام جعفر صادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول متولد شدند که این حضرت در طول زندگی مبارک خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود. 
ولادت
امام صادق(ع) بنا به نقل برخی منابع، در 17 ریبع الاول سال 80 هجری و به ن
خانه سلطانیها در حقیقیت منزل مسکونی  آقا شیخ ملا محمد
اسماعیل سلطانی فرزند حاج علی اکبر از علماء و فضلاء خوانسار است که امور
زندگانی ایشان به زراعت و فلاحت اداره می گردید . تحصیلات عمده ایشان در اصفهان
بود و از آیت اله حاج شیخ عبدالکریم حائری و سید ابوالحسن اصفهانی دارای اجازه
بوده است.
بسیار مقید به شعائراسلامی به ویژه اقامه عزای
حسینی بوده است. پس از مراجعه از اصفهان به خوانسار در محل زندگی خویش محله بابا
سلطان بنیاد منزل مسکونی عظیمی را
یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه...
خواهر خورشید!
آری، هرچند خستگی ها
حوصله مان را کم کرده اند و به ناچار خود را گرفتار یک لقمه نان می بینیم
اما گره کردن دستانمان بر رشته ای از چادر شفیعه محشر حلاوتی دارد که به
برکتش می توانیم در مسیر صحیح ثابت قدم بمانیم...






ندای اصفهان، زهرا ابراهیمی
برای درک حضورش، لازم نیست به دیاری بعید سفر کنی، بلکه ب
پیش از پاسخ لازم است یاداور شوم که اختلاف بین مسلمانان در مسائل عملی و برخی جزئیات اعمال عبادی و اعتقادی ، موجب خروج هیچ یک از فرق مسلمان از دایره اسلام نمی شود . علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در طول تاریخ به این مهم اذعان داشته و همواره بر اساس آن زندگی همراه با صلح و محبت و برادری با برادران مسلمان خود داشته اند . پس توجه شود که بحث از چرایی برخی اختلاف نظرها و عمل ها به معنی جدابودن و متحد نبودن مسلمانان نیست . همه مسلمانان در عین داشتن اختلاف
حضرات معصومین علیهم‌السلام
در طول زندگی خود مصائب فراوانی را متحمل شده‌اند و بعضی به شمشیر خصم و بعضی دیگر
به زهر جفا به شهادت رسیده‌اند.1 ولی
نوع مصائبی که بر حضرت سیدالشهدا علیهم‌السلام و اهل‌بیتش وارد شد، به‌خصوص است.
تا جایی که خود این حضرات هم به این مطلب اشاره‌کرده‌اند.

در روایت است که حضرت
سیدالعابدین امام سجاد علیه‌السلام به عبیدالله بن عباس فرزند حضرت اباافضل علیه‌السلام
که از علماء بود2  نگاهی کرد و اشک از چشمانش جمع شد؛ د
   حمید رشدی  {گروه تمهید}
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ (25حدید) 
خداوند متعال رسولانش را به همراه بینات به سوی مردم می‌فرستد و همراه آنان، کتاب و میزان نیز نازل می‌کند. همراهی بینات با
   حمید رشدی  {گروه تمهید}
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ (25حدید) 
خداوند متعال رسولانش را به همراه بینات به سوی مردم می‌فرستد و همراه آنان، کتاب و میزان نیز نازل می‌کند. همراهی بینات با
       حمید رشدی  {گروه تمهید}
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ (25حدید) 
خداوند متعال رسولانش را به همراه بینات به سوی مردم می‌فرستد و همراه آنان، کتاب و میزان نیز نازل می‌کند. همراهی بینات
الأخوة الإسلامیة فی کلام السید القائد الامام الخامنئی
الوحدة الاسلامیة فی کلام علماء الشیعة و السنة
خطبة الإمام علی(ع) عن الوحدة بین المسلمین
على علماء الدین الحفاظ على الوحدة الإسلامیة
الوحدة فی سیرة الرسول الأعظم صلی الله علیه واله
العالم الإسلامیّ بین ضرورات الوحدة ومعیقات الاتصال
دراسة الوحدة فی الثقافة الإسلامیة http://ensani.ir/fa/article/download/338087
مفتی اهل السنة فی الیونان : العالم الاسلامی بحاجة ماسة الی الوحده
تداعیات العنف فی إخفاق الوح
《اَلحَمْدُلِله رَبِّ العلَمِیْنَ وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ و الصَّلوةُ والسَّلاَمُ عَلی خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَّ الهِ وصحبِهِ اَجْمَعِینْ》
《کُنتُم خَیْرَ أُمَّةٍ أُخرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأمُرُنَ بِالمَعرُوفِ و تَنهَوْنَ عَنِ المُنکَرِ و تُؤمِنُونَ بِاللهِ‌》‌(شما بهترین امت هستید که بیرون آورده شدید برای مردمان،امر میکنید به کار پسندیده و منع میکنید از کار ناپسند وبه خدا ایمان دارید.)
《قال رسول الله(ص):من رأی منکم منکراً ف
《اَلحَمْدُلِله رَبِّ العلَمِیْنَ وَ العَاقِبَةُ لِلمُتَّقِینَ و الصَّلوةُ والسَّلاَمُ عَلی خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَّ الهِ وصحبِهِ اَجْمَعِینْ》
《کُنتُم خَیْرَ أُمَّةٍ أُخرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأمُرُنَ بِالمَعرُوفِ و تَنهَوْنَ عَنِ المُنکَرِ و تُؤمِنُونَ بِاللهِ‌》‌(شما بهترین امت هستید که بیرون آورده شدید برای مردمان،امر میکنید به کار پسندیده و منع میکنید از کار ناپسند وبه خدا ایمان دارید.)
《قال رسول الله(ص):من رأی منکم منکراً ف
ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع الاول متولد شدند و در طول زندگی مبارک خود توانستند نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نمایند و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کنند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس آن مذهب یاد می شود.



ولادت

امام صادق علیه السلام بنا به نقل برخی منابع، در 17 ریبع الاول سال 80 هجری و به نقل منابعی دیگر، در سال 83 هجری دیده به دنیا گشودند.
 ایشان در مدینه و در زمان عبدالملک بن مروان م
بنده اصولا صفحاتی که متعلق به یک شخص حقیقی نباشد را در اینستاگرام و غیره دنبال نمی‌کنم؛ صفحاتی که شاگردان، علاقه‌مندان و هواداران یک شخصیت ایجاد می‌کنند هم برای من از همین قبیلند مگر صفحاتی که در انتقال گفته‌ها و نوشته‌های آن شخصیت مطلقا دخالتی نمی‌کنند و فقط مو به مو آن‌ها را منعکس می‌کنند مثل صفحه‌ی امام خمینی (ره)، صفحه‌ی مقام معظم رهبری یا صفحه‌ی دفاع مقدس -که کم‌کار شده- و صفحه‌ی معراج‌الشهداء که جز کار خبررسانی خام، کار دیگری
مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر همه شما مبارک باد


بعثت و فرود آمدن جبرییل در حرا، بازگشایی راه های آسمان به حریم بسته انسان است. خداوند، بانگ بیدار باش را از سر رحمت بیکران خود به صدا درآورده است. این سروش ایزدی بر بال جبرییل فرود آمد و از حنجره پاک محمد صلی الله علیه و آله بر زمین منتشر گردید.
داستان بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
ماجرای بعثت حضرت پیامبر، با نقل های متفاوتی روایت شده است. چه سخنی رساتر و شیرین تر از بیان امام ها
مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر همه شما مبارک باد


بعثت و فرود آمدن جبرییل در حرا، بازگشایی راه های آسمان به حریم بسته انسان است. خداوند، بانگ بیدار باش را از سر رحمت بیکران خود به صدا درآورده است. این سروش ایزدی بر بال جبرییل فرود آمد و از حنجره پاک محمد صلی الله علیه و آله بر زمین منتشر گردید.
داستان بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
ماجرای بعثت حضرت پیامبر، با نقل های متفاوتی روایت شده است. چه سخنی رساتر و شیرین تر از بیان امام ها
ما می خواهیم با تفسیر موضوعی قران کار مان اغاز کنیم و به تفسیر سوره ی قلم می پردازیم .
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین ایه  
ن و القلم وما یسطرون  می باشد که به ترجمه وتفسیر ان به شرح زیر می پردازیم.
ترجمه:
ن (قسم به نون که شاید نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت.
تفسیر :
 
بِسم‌ِ اللّه‌ِ الرَّحمن‌ِ الرَّحِیم‌ِ
ن‌ وَ القَلَم‌ِ وَ ما یَسطُرُون‌َ «1»
ن‌ ‌از‌ رموز قرآنی‌ ‌ا
خبر از جسد مغروق!

فرزند ایشان نقل می کنند:
« در ایام نوروز سال 1317 هــ.ش. مردی به نام کربلائی محمد سبزی فروش به خانه
ما مراجعه کرد و گفت پسر چهارده ساله ام دیروز صبح سوار بر روی باری از سبزی
که بر یابوئی حمل می شد، از محل سبزی کاریهای خارج شهر می آمده است.
هنگام
عصر یابو و بار سبزی آن به مقصد می رسند لیکن از بچه خبری نیست و هر چه جستجو
کرده ایم، از او اثری و خبری نیافتیم. به تقاضای وی، ماجرا را به عرض پدرم
رساندم، پس
 رابطه جنسی به صورت دخول
دخول بخشی از رابطه است که طرفین به اوج لذت جنسی می رسند و رابطه پایان می پذیرد. در واقع در یک رابطه جنسی صحیح وضعیت به گونه ای است که دو طرف رابطه در هنگام دخول ارگاسم یا اوج لذت جنسی را تجربه کنند. دقت در مراحل پیش از دخول کمک می کند تا دخول موفق تر باشد و نتیجه بهتری داشته باشد.
رابطه جنسی دخول به دو صورت انجام می‎شود:
 
- رابطه جنسی واژینال: این نوع نزدیکی همان دخول از طریق واژن می‌باشد. در روابط زوجین استفاده از ابزار
                                                                                                           (صفحه 4)
هــــــــــــر کـــــس که از برای خــــدا باشـــــــــد خداوند برای اوســـــت .
نشست بصیرتی حوزه اصناف – با تلاوت قرآن کریم ومصیبت خوانی شروع :
آقای سرهنگ حیدری مسئول بسیج اصناف در مورد موکب خدمت رسانی به زائرین آقا امام
حسین (ع) بیاناتی نمودند وشروع آن از پانزدهم مهر شروع میشود .
حضرت حجت الاسلام حاج آقا حسینی اما
ما می خواهیم با تفسیر موضوعی قران کار مان اغاز کنیم و به تفسیر سوره ی قلم می پردازیم .
بسم الله الرحمن الرحیم
اولین ایه  
ن و القلم وما یسطرون  می باشد که به ترجمه وتفسیر ان به شرح زیر می پردازیم.
ترجمه:
ن (قسم به نون که شاید نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت.
تفسیر :
 
بِسم‌ِ اللّه‌ِ الرَّحمن‌ِ الرَّحِیم‌ِ
ن‌ وَ القَلَم‌ِ وَ ما یَسطُرُون‌َ «1»
ن‌ ‌از‌ رموز قرآنی‌ ‌ا
به نام خدا

گفت و گوی نمادین با میرزا
کوچک خان جنگلی

بیژن شهرامی

از پارچ آبی که روی میز مقابلم است لیوانی را پر می کنم و
سر می کشم و زیر لب می گویم:سلام بر حسین،لعنت بر یزید.

میرزا که وارد می شود و مرا در این حال می بیند قیافه ای
جدی به خود می گیرد و می گوید:می بینم که سو استفاده می کنی؟

با تعجب لیوان را زمین می گذارم و می گویم:سوء استفاده!؟به
خدا فقط آب خوردم دست به چیزی نزده ام!

می خندد و می گوید: مگر شما در ترکی به آب "سو"
نمی گویید؟منظورم این بود

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها